Yenidoğan Yavru Kedilerde Göz Enfeksiyonu

Yenidoğan yavru kedilerde, göz akının iltihap (enfeksiyon) kapması ile ortaya çıkar. Bu duruma “Yenidoğan Oftalmisi” denir. Göz kapağının iç yüzeyinde, kornea tabakasının üzerindeki saydam yapıyı oluşturan bu kısım, yenidoğan yavru kedilerde hastalığa yol açabiliyor. Yenidoğan Oftalmisi, kedi 10 ila 14 günlük olduğunda, göz kapaklarının altında veya üzerinde görülebilir.

Yavru kedilerde göz enfeksiyonunun nedeni ise; doğum sırasında yenidoğan kedinin vajinadan çıkarken, hijyen durumuna göre mikroplardan etkilenmesiyle oluşur. Kedilerde göz enfeksiyonunun asıl nedeni ise; “Staphylococcus” bakterisidir. Diğer bir neden ise “Herpes” virüsüdür. Eğer enfeksiyon kısa sürede tedavi edilmezse, kedinizde temelli bir körlüğe sebebiyet verebilir.

Yenidoğan kedilerde göz enfeksiyonu belirtileri;

• Gözde apseye benzer şişkinlik, kızarıklık ve göz akının akması,

• Göz kapaklarının birbirlerine yapışması,

• Gözden sıvı akması (mukus gibi),

• Ülserli kornea ( göz yüzeyini bakterilerin yemesi),

• Göz küresinin iflas etmesi şeklindedir.

Yenidoğan kedilerde göz enfeksiyonu tedavisi;

Tedavinin başında veterinerin yapacağı ilk işlem, yavru kedinin yapışmış olan göz kapaklarını nemlendirerek açması gelir. Bu işlem sonrasında gözün ve göz kapaklarının yıkanarak, enfeksiyona maruz kalan hücrelerin uzaklaşmasını sağlamaktadır. Göz kapaklarının yeniden yapışmasını önlemek için ılık kompresler uygulanır. Bu durumun evde tedavi sürecinde de devam etmesi gerekir. Ayrıca veteriner hekiminiz uygun görürse, enfeksiyonlu bölgeye antibiyotik uygulaması yapabilir.