Köpeklerin Tüy Dökme Mevsimi

2 hafta önce eklendi

Mevsim değişikliklerinde köpeklerimiz tüy dökme dönemine giriyor. Köpeklerde mevsime bağlı tüy dökme yeni mevsim için uygun tüylerin çıkması ile birlikte kendiliğinden kesiliyor.

Köpeklerimiz yıl boyu tük dökerler fakat bahar aylarında bu miktar çok fazla artış göstermektedir. Bu zamanlarda köpeklerde tüy dökme normaldir, köpek dostlarımız yaz ve kış aylarında mevsim koşullarına uygun tüyler çıkarırlar ve mevsim dönümlerinde yani bahar aylarında eski mevsim için çıkarttıkları tüyleri dökerek yeni mevsime yeni tüyler çıkararak hazırlık yaparlar.

• Sonbaharda yazlık tüyler yerini kışlık tüylere bırakır.

İçinde bulunduğumuz sonbahar aylarında köpekler yazlık ince tüylerini dökerler ve yerine kışlık daha kalın tüyleri çıkartırlar. Köpeklerin yazlık ve kışlık kürkleri arasındaki tek fark tüylerin kalınlığı değildir, yazın daha seyrek tüylerden oluşurlarken kışlık kürkleri hem daha kalın hem de daha sık tüylerden oluşur.

• Tüm köpek ırkları mevsim geçişlerinde tüy dökerler.

Uzun tüylü ırkların döktüğü tüy daha fazladır. Mesela Golden Retriever gibi uzun ve bol tüylü ırklar mevsim geçişlerinde çok daha fazla miktarlarda tüy dökerler.

• Köpekleri düzenli taramak önemlidir.

Onları düzenli taramanız hem tüy sağlığı açısından önemlidir hem de dökülen tüyleri toplamanızı sağlar. Onları sadece tüy döktüğü zamanlarda değil normal zamanda da taramak gerekir, böylece tüylerinin daha sağlıklı olmasını sağlar ve kürkündeki ölü tüylerden de kurtulmasına yardımcı olursunuz.

• Köpek dostunuz sürekli aşırı tüy döküyorsa bu normal değildir.

Evet, köpeklerin mevsim geçişlerinde çok tüy dökmesi normaldir. Ancak söz konusu yıl boyunca aşırı tüy dökmeyse bunu normal kabul etmek mümkün değildir. Köpeklerde aşırı tüy dökmenin sebepleri arasında beslenme hataları, stres, bazı cilt hastalıkları sayılabilir. Bu nedenle eğer köpek dostunuz yılın on iki ayı boyunca çok tüy döküyorsa bir veteriner hekime danışmanız en doğrusudur.