Köpeklerde Kulak Akıntısına Karşı Önlemler

2 hafta önce eklendi

Köpeklerde Kulak Akıntısı

Köpeklerde kulak akıntılarının nedeni genellikle kula enfeksiyonudur. Köpeklerde kulak enfeksiyonu aynı burun akıntısı gibi acı verici ve ağrılıdır. Bunu fark edince veterinere başvurmak gerekmektedir.

Kulakta kanama, yara ve akıntı görür görmez onu hemen tedavi ettirmek gereklidir.Bu konu ile ilgili veterinerinizden bilgi almalısınız.

Köpeğinizin kulağına dokunup test ederek bir problemi var mı yok mu bunu anlayabilirsiniz. Köpeğinizin kulağına dokunduğunuzda ağrı varsa ve acı çekiyorsa, köpeğiniz kafasını bir tarafa doğru eğiyorsa, kulaklarını kaşıyorsa, kulağından koku geliyorsa ve iltihaplanma varsa kulak problemlerine dikkat edilmelidir.

Köpeklerde kulak akarları için çeşitli tedaviler bulunur. Bazı tedavi tipleri sadece yetişkin akarları öldürür. Sonrasında önerilen tedaviyi aksatmadan uygulamanız yeterlidir.

Köpeklerde Dış Kulak Enfeksiyonu

Sarı, kırmızı veya kahverengimsi bir kulak akıntısı enfeksiyon habercisidir. Köpeklerde görülen alerjiler, akarlar, fazla kulak mumu üretimi, aşırı banyo ve yüzme sonucu köpeğinizin kulağında enfeksiyonlar oluşabilir. Bir diğer beliti de; kötü koku, ağrı, sıcak kulaklar, köpeğinizin başını sallama bulguları yer alır. Bu belirtiler ortaya çıktığında vakit kaybetmeden veteriner hekime gidilmelidir. Tedavi için, veteriner hekiminiz köpeğinize antibiyotik, losyon, köpek kulak temizleme solüsyonları ve köpek kulak kurutucu maddeler önerebilir. Bazen ise ameliyat gerekebilir. Köpeklerde dış kulak enfeksiyonları hemen tedavi edilmeli ve daha kötü hale gelmemelidir. Eğer tedavi edilmezse köpeğinizdeki kulak enfeksiyonun ilerlemesi evcil hayvanınızda sağırlığa neden olabilir.

İç Kulak Enfeksiyonu veya Orta Kulak Enfeksiyonu ;

Tedavi edilmeyen dış kulak iltihabı, ağrılı bir şekilde iç ve orta kulak enfeksiyonuna neden olabilir. Köpeklerde görülen orta veya iç kulak enfeksiyonu muhakkak antibiyotik kullanılması gereken bir hastalıktır. Köpeğinizi veteriner hekime götürdüğünüzde, veteriner hekim köpeğinizin kulağını temizler ve gerekli tedavi planlamasını yapar. Fakat enfeksiyon çok ciddi aşamalara geldiğinde köpeğiniz için ameliyat gerekli olabilir. Bu rahatsızlık sonucu vakit kaybetmeden ilaçları temin etmeli ve köpeğinizin iyiliği için ilaçlar yardımıyla ağrıyı bastırmalısınız.

Veteriner Hekime;

Gitmeden önce evde kendiniz bir takım incelemeden geçirebilirsiniz köpeğinizi. Köpeğinizin kulağına dokunarak sıkıntı olup olmadığına bakın. Köpeğinizin kulaklarında görmeniz gereken temiz ve pembe bir deridir. Eğer köpeğinizin kulağında kızarıklık, şişme veya koku fark eder etmez vakit kaybetmeden veterinere danışmalısınız.

Köpeğinizin kulak akıntısını temizlemek için kulak damlası önerilebilir. Birkaç hafta boyunca bu damlayı uygulamanız gerekir. Köpeğinizin kulağına damlayı uygulayabilmek için bazı ipuçlarına ihtiyacınız olacaktır. Öncelikle kulak damlalarınını köpeğinizin yakınında bulundurun. Evcil hayvanınızın kafasını tutup parmaklarınızı köpeğin çenesinin altına sarın. Köpeğinizi kaldırın ve balmumundan pamuklu bir bez veya kulak temizleme çubuğu ile temizleyin. Kulağın fazla derinine inmemeye özen gösterin ve kulak borusuna zarar verebilecek çubuklar kullanmayın. Buna ek olarak kulak zarına zarar verebilecek uygulamalardan kaçının. Köpeğininzin başını sabit tutarak veterinerin önerdiği miktarda damlayı kulağın içine damlatın. İlacı damlattıktan sonra köpeğinizin kafasını bir süre sabit tutun. Böylece köpeğiniz kafasını sallayıp ilacı dışarı atamaz. Köpeğinizin kulağına 30 saniye boyunca masaj yapın. Köpeğinizin kulak tıkanıklığını gidermek için kulak temizliğine dikkat edin ve ilaçlarını kullanmayı aksatmayın. Köpeğinizin temiz ortamlarda bulunması ve sağlıklı olması olması için veterinerin verdiği talimatları yerine getirmeye çalışın.

Kulak Sorunlarının Önlenmesi İçin;

• Köpeğinizin kulağında kir, koku veya yabancı cisimler olup olmadığına bakın.
  •  Köpeğinizin kulaklarını 15 günde bir kontrol ederek gerekli bakımları yapın.
  •  Köpeğinizin kulaklarını sürekli temiz ve kuru tutun.
  •  Evcil hayvanınızın kulaklarını temizlerken baskı yapmamaya çalışın ve kulağına zarar verecek maddelerle temizlik gerçekleştirmeyin.
  •  Köpeğinizin suda vakit geçirdiği zamanlara dikkat edip gerekli önlemleri alın.
  • Köpeğinizin kulağında herhangi bir akıntı gördüğünüzde vakit kaybetmeden veteriner hekimle görüşün.
  • Eğer veteriner hekim köpeğinize tanı koyduysa önerilerde bulunduysa tedavisini aksatmadan uygulayın.