Köpeklerde Baş Dönmesi

Köpeğiniz dengesini kaybetmeye başlarsa, baş dönmesi olabilir. Baş dönmesi olan bir köpek yüzüstü pozisyondan kalkamayabilir.Yaşlı köpeklerde ise denge kaybı durumu bir anda baş gösterebilir. Bu belirtiler fark edildiği takdirde onu hekime götürmek en akıllıca verilecek karardır. Çünkü baş dönmesi ciddidir ve kaynağı zehirlenme veya kötü bir olayın etkisi de olabilir.

Vestibüler Hastalık , Teşhisi ve Tedavisi

Bu sistem köpeğinizin dengesini düzenler. Bu sistem beyninde, orta ve iç kulak tutulumu ile bulunur. Patlatıldığında, koordinasyon kaybı ve baş dönmesi oluşur. Hipotiroidizm de köpeklerde bir suçludur. Köpek vestibüler hastalıkların büyük çoğunluğu idiyopatiktir, yani nedeni bilinmemektedir.

Veterinerinize, köpeğinizin baş dönmesi başlamadan önce sıkça kulak tırmalaması gibi ortaya çıkan olası herhangi bir semptom hakkında bilgi verin. Veterineriniz onun için bir takım testler yapacaktır. Eğer bir tümörden şüphelenirse, veterineriniz manyetik rezonans görüntülemesi yapabilir. Eğer bir beyin lezyonu varsa, veterineriniz nistagmusdan ipuçları alır. Gözleri ileri ve geri değil, yukarı ve aşağı hareket ederse, bu serebellumda bir lezyonu gösterir.

Veterineriniz, kulak iltihabından şüphelenirse kusmayı veya antibiyotikleri durdurmak için anti-emetikler uygulayarak semptomları tedavi edebilirken, vestibüler hastalık için gerçek bir tedavi yoktur. Köpeğinizin evinize ve bahçenize gitmesine yardım etmelisiniz, belki de karnını destekleyen bir havlu ile. Bir köpeğin tamamen iyileşmesi haftalar alabilir; Birçok köpek kafa eğimini korur.

Bunların dışında hava koşullarının da etkisi olabilir. Aşırı sıcaklık ve susuz kalma durumlarında da sendeleyebilir. Düzenli olarak suyunu vermeniz bu açıdan önemlidir. Sıcaktan ciddi şekilde bunalmayı engellemek ve buna müdahale etmek için sorunu daha da kötü noktaya evrilmeden belirlemek isteyebilirsiniz. Çünkü aşırı sıcak onlar için çok riskli olabiliyor. Organ yetmezliği ile beraber ölüme kadar yol açabiliyor. Neyse ki bu konular önceden önlem alabileceğiniz türden bir sorundur. Bunun yanı sıra sokakta yaşayan hayvanlar için kapınıza bir kap su bırakmanız da onların yararına olacaktır.