Köpekler İçin Zararlı Olan Besinler Nelerdir?

1 yıl önce eklendi

Köpeklerimize yalnızca seviyor diye her şeyi vermek doğru değildir. Çoğu besinde köpeklere zarar verebilecek maddeler bulunur. Ayrıca bu mama veya herhangi bir besin olabilir.Köpeğimizi beslerken onlar için faydalı olan içeriklere sahip gıdaları kullanmamız gerekir.

Köpekler için zararlı hatta zehirli olabilecek besinler ise şu şekilde sıralanabilir;

Elma çekirdeği: Elma çekirdeği köpeklerce sindirildiğinde siyanur salgılayan doğal bir kimyasal içerir. Bu durum yalnızca bolca elma tüketildiği zaman köpeğin kan dolaşımının etkilenmesine neden olur. Köpeğinizin güveni için çekirdekleri ayıklayarak elma verebilirsiniz.

Avokado: Avokado köpeklerde ishal, kusma ve kalp ritm bozukluğuna neden olmaktadır, bu nedenle kesinlikle verilmemelidir.

Pişmiş kemikler: Pişmiş kemikler bütün halinde daha kolay yutulduğu için köpekler tarafından kolayca yutulmakta ve boğazlarına saplanabilmektedir. Bunun yerine çiğ kemik vermek hem beslenmesi hem de dişleri açısından daha sağlıklıdır.

Sakız ve benzeri ürünler: Sakız, şeker barındırmasının yanında Xylitol da içermektedir. Bu madde köpeklerde pankreastan salgılanan insülin miktarının artmasına, böbrek sorunlarının başlamasına ve daha da kötü sonuçlara yol açmaktadır.

Kedi maması: Tahmin edebileceğiniz gibi kedi mamaları köpek mamalarından daha fazla protein ve yağ içerir. Kediler bu maddelere daha çok ihtiyaç duyarken, köpeklerde fazla miktarlarda alınmaları karaciğer ve böbrek sorunlarını beraberinde getirir.

Çikolata: Muhtemelen daha önce de çikolatanın köpekler için kesinlikle zararlı olduğunu duymuşsunuzdur. Yalnızca kafein içermesinden dolayı değil; theobromine, theophylline gibi maddelerin zehirli, solunum yollarına zarar verici, kusmaya, ishale neden olması ve köpeğin kalp ve sinir sistemine zarar verici olmasından dolayı çikolata kesinlikle köpekler için uygun bir gıda değildir.

Kahve: Bir köpeğe neden kahve içirmek istediğinizi bilemem fakat, kahve de köpeklerde tıpkı elma çekirdeği yutulmasına benzer etkiler yaratır.

Haşlanmış mısır: Köpeklerin sindirim sistemini tıkamak için güzel bir yoldur. Dostlarımız sadece mısır tanelerini değil aynı zamanda koçanlarını da yutmayı ihmal etmezler ve koçan da sindirim sitemi yolunda tıkanmaya yol açar ve eğer operatif olarak alınmaz ise köpeğin ölümü ile sonuçlanabilir. Ek olarak çok fazla mısır tanesi yedikleri takdirde sindirim sistemleri bozulabilir bu yüzden çok fazla vermemek en iyisidir.

Balık: Dikkat etmeniz gereken en önemli balık türleri somon ve alabalıktır. Çiğ somon çok sayıda parazit içerdiğinden dolayı köpeğin ölümüne sebebiyet verebilir. Aslında parazitler tek başına ölümcül değildir fakat parazitle alınan çok sayıda bakteri ve helmintler düzgün tedavi uygulanmadığında son derece ölümcüldür. Erken teşhislerde köpeğin kurtulma şansı daha yüksektir. İyi pişmiş bir somonun verilmesinde ise sakınca yoktur.

Yaş ve kuru üzüm: Köpek dostlarının dikkat etmedikleri bir besin daha. Üzüm, köpeklerin karaciğer ve böbreklerine zarar veren toksinler içermektedir. Bir avuç üzümden dolayı ölen köpekler veterinerlerce tahmin edilebilen durumlardır. Bu yüzden köpeğin menüsünden bu gıdayı da eksik tutun.

İnsan vitaminleri: Bazı insan vitaminleri köpekler için de kullanılabilmektedir. Fakat burada kilit nokta, kullanacağınız vitamin bileşiminin içinde bulunan aktif ve inaktif vitaminlerin veteriner hekiminizce önerilen vitamin gruplarından olup olmadığıdır. En önemlisi içinde demir bulunmamasıdır. Demir, köpeklerin sindirim sistemlerine, karaciğer ve böbreklerine zarar vermektedir.

Karaciğer: Küçük porsiyonca verildiğinde harika bir besindir fakat çok fazla verilmesinden kesinlikle kaçınılmalıdır. Karaciğer bol miktarda vit. A içerdiğinden dolayı kas ve kemik sistemine doğrudan etki etmektedir.

Süt ve süt ürünleri: Küçük porsiyonlar köpeklere zarar vermeyebilir, yalnızca şişkinlik ve ishale sebep olabilir. Neden? Çünkü köpeklerde buzağılarda bulunan laktaz enzimi yoktur ve inek sütünde bulunan süt şekerini, yani laktozu sindiremezler. Eğer dostunuzu süt ile beslemek gibi bir mecburiyetiniz var ise lütfen laktozsuz süt ürünlerini tercih ediniz.

Mantarlar: İnsanlarda ölümcül olan zehirli mantarlar köpekler için de son derece sakıncalıdır. Dostunuzu ormanlık alanlarda gezdiriyorsanız dikkatli olun.

Soğan: Ne şekilde olduğu hiç önemli olmadan (pişmiş, çiğ, yaş, kuru vb.) soğan dostunuza verebileceğiniz en kötü ve saçma besinlerden biridir. (Soğan köpekler için olduğu kadar kediler içinde toksik etki yaratır.) Soğan içerdiği disülfür ve sülfoksitten dolayı kırmızı kan hücrelerini öldürerek anemiye sebebiyet verir ve tölere edilmesi gerçekten zordur.

Hurma, şeftali ve erik: Bu meyvelerin sıkca tüketildiği bir toplumda yaşıyorsanız dikkat etmeniz gereken bir şey var: Bu meyvelerin çekirdekleri sindirim sisteminde tıkanmalara ve enfeksiyonlara yol açmaktadır. Ayrıca çekirdeği olan meyve ağaçlarının etrafta olması sizin için daima sakıncadır. Köpekler yerlerdeki lezzetli görünen meyveleri hiçbir zaman kaçırmazlar.

Çiğ balık: Çiğ balığın düzenli tüketimi vitamin b noksanlığına yol açmaktadır. Bunun sonucunda ise, iştahta azalma yaygın belirti, takribinde kısmi felçler ve nadir olarak da ölüm gözlenir.

Şeker(Bu madde şeker içeren tüm gıdalar için geçerlidir): özellikle insan gıdalarının içeriğini muhakkak kontrol ediniz- örneğin mısır şurubu(şekerin daha düşük seviyelisidir) yaşadığımız dönemde insan gıdalarının hemen hepsinde bulunmaktadır ve köpekler için oldukça zararlıdır.. Köpek için çok fazla şeker alınımı diş problemlerine, obeziteye ve şeker hastalığına neden olmaktadır.

Sigara: Köpekler için son derece zararlıdır. (Belki bilmiyorsunuzdur ama insanlar için de öyle!) Ortalama 70 yıl ömrü olan insanlarda yol açtığı problemleri bir de ortalama 12-14 sene ömrü olan bir canlıda şöyle kabaca hesaplamaya çalışın. Sigara dumanı, köpeklerde alt ve üst solunum yollarında tümör oluşmasına sebebiyet veren, sindirim sisteminde de metastaz yöntemi ile tümörler oluşturan mükemmel bir ölüm aracıdır.

Xylitol: Şakız gibi şekerli gıdalarda bulunan bir alkol çeşididir. Bu madde insanlara hiçbir zarar vermezken, köpekler için son derece toksiktir. Küçük miktarları bile kan şekerini düşürür, felç eder ve karaciğer yetmezliklerine neden olur.