Kediniz ve Hamsterınız Bir arada Yaşayabilir Mi?

Hamster ile kedi aynı evde yaşayabilir ancak hamsterın güvenliği için önlem alınması gerekmektedir.

Çoğu hayvan sahibi evlerini birden fazla hayvanla paylaşıyor ve bazıları ise paylaşmak istiyor ama yapmıyor. Çünkü bazı endişeleri olabilir. Hayvanlar bazen birbiri ile düşman olduğu düşünülen hayvanlar da olabiliyor. Kedi ve köpek, kedi ve kuş, kedi ve hamster gibi... Son yıllarda gittikçe fazla sayıda insan da sevimli minnak hamsterlerin çekimine karşı koyamıyor ve hayatlarını bu tatlı hayvanlarla paylaşmak istiyor. Peki ya bir kediniz var ise, o zaman ne yapmalısınız? Onları aynı evde yaşatabilir misiniz?

• Şunu söylemek gerekir ki hamster bakımında en önemli unsur bu küçük canlılara rahat edebilecekleri bir yaşam alanı oluşturmaktır. Ancak söz konusu kedi olan bir evde hamsterin rahatı kadar güvenliğini düşünmek en önemlisidir. Bu nedenle hamsterınıza öncelikle güvenli bir alan yani kedinin ulaşamayacağı bir yaşam alanı oluşturmanız gerekir.

- Kafes yanlış bir seçim olabilir;

Kedilerin patilerini kafesin tellerinin içine sokma ihtimali yüksektir. Yani tek kafesler hamsterinizin güvenliğini sağlamak için yetersiz kalabilir.

- Akvaryum seçimi;

Onlar için bir diğer yaşam alanı da akvaryumlardır ama akvaryumun bu hayvanlar için pek de sağlıklı bir yaşam alanı olmayabilir.

- Teraryum seçimi;

Hamsterin rahat etmesini sağlamak açısından oldukça başarılıdır hem de hamsteri kediden korumak açısından daha güvenlidir.

Onları Yalnız Bırakmayın!

Elbette hamsterinizi her zaman teraryumda tutacak değilsiniz, bazen dışarı çıkartıp onunla vakit geçirmek isteyebilirsiniz. Ama kediniz ile hamster iyi anlaşıyor bile olsalar bu kedinin bir an gelip de avcı içgüdülerine yenilmeyeceği ve hamsteri avlamayacağı anlamına gelmez. Yani hamster ile kedi aynı evde yaşar mı sorusunun yanıtı evet ama bunun için dikkatli ve özenli olmanız gerektiğini asla aklınızdan çıkarmamanız gerekir.