Kedilerin Denge Durumu ve Bıyıklar

2 hafta önce eklendi

Kediler doğanın en kusursuz eserlerinden biridir, çünkü kediler eşsiz bir estetiğin işlevsellikle mükemmel birleşimidir. Bıyıklar da birer duyu organıdır onlar için.

Bıyıkların kediler üzerindeki rolü;

Kediler havadaki titreşimi bıyıklarıyla hissedebiliyor. Adeta bir aten görevi görerek titreşimleri beyne iletir. İşte kedilerin insanlardan daha dengeli olmasının ya da daha doğru bir ifade ile dengelerini daha iyi sağlayabilmesinin altında yatan neden budur; çünkü onların bıyıkları vardır!

Gece avlanan kediler;

Kedilerin gözleri geceleri parlar. Peki neden bu durum var? Bunun sebebi kedilerin noktürnal canlılar olmasıdır. Bu kelime gece aktif ya da yarı gece aktif canlıları tanımlamakta kullanılan bir kelimedir. Tüm noktürnal canlılarda olduğu gibi kedilerde de yansıtıcı hücrelerden oluşan tapetum lucidum isimli bir tabaka vardır ve bu tabaka kedilerin gözünün arkasına düşen ışığı yeniden retinaya yansıtır ve bu da kedilerin çok düşük ışıkta bile oldukça iyi görebilmesini sağlar. İşte kedilerin gözlerinin parlamasının nedeni bu tabakadır. Ama kedilerin iyi bir avcı olmasının arkasında sadece bu sebep yatmaz bunda bıyıklarının da büyük bir payı vardır. Bıyıkları sayesinde kediler ortamda hiç ışık olmasa dahi avlarının yaydığı titreşimleri hissedebilir ve bu sayede onları avlayabilirler.

Kör olan kediler için bıyıklar adeta bir baston görevi görür.

Görme engelli insanların kullandığı bastona beyaz baston ismi verilir. İşte kedi bıyığı kör kedilerin adeta beyaz bastonudur; bir kedi görmese bile bıyıkları sayesinde etrafındaki tüm hareketleri algılayabilir ve hareketsiz nesnelerin de nerede olduğunu algılar. İşte bu nedenle kör kediler hayatlarını neredeyse diğer kediler kadar büyük bir başarı ile devam ettirmeyi başarabilirler. Kör de bir kediniz varsa size asla zahmet vermeyecektir ve ekstra bakıma ihtiyacı da yoktur.

Bıyıkları kesilen kedi gerçekten yürüyemiyor mu?

Kediler binlerce yıldır insanları kendilerine hayran bırakmayı hem de hiç zorlanmadan başarıyorlar ve bu da beraberinde kediler hakkında bir çok şehir efsanesi tadında iddianın ortaya atılmasına neden oluyor. Her şeyden önce kediler birer memeli ve tüm memelilerde olduğu gibi denge organları kulakları, ardındansa yardımcı denge organı olan kuyrukları geliyor.Kediler denge kurmak için elbette bıyıklarından da faydalanıyorlar ancak kedi bıyığı bu hayvanların dengeleri ile direkt ilgisi olan bir organ değil. Yani aslında onların bıyıklarını kesmek yürümelerine engel olmaz fakat psikolojilerinin bozulmasına sebep olur.