Kedilerde tüy yumağı oluşumunun nedenleri nelerdir?

1 yıl önce eklendi

Kediler oldukça titiz hayvanlardır. Özellikle tüylerini sürekli olarak temiz tutmaya çalışırlar. Bunun sonucunda ise ölü ve gevşek olan tüyleri yutarlar. Yuttukları tüylerin bazıları sindirim sisteminden sorunsuz bir şekilde geçerken kalan tüyler mide içerisinde toplanır ve zaman içerisinde tüy yumaklarına dönüşürler. Bunun sonucunda ise kediler oluşan tüy yumaklarını kusarak midelerinden atarlar..

En çok tüy yumağı oluşumu “Main coon” ve “İran” kedileri gibi uzun tüylü ırklarda görülür. Ayrıca fazla tüy döken ve kendini tırmalamaya alıştırmış kedilerde de sık sık tüy yumağı oluşumu görülür. Yeni doğan yavru kedilerde tüy yumağı oluşumu görülmez ancak gelişimini tamamlamaya başladıkça yavru kedilerde de tüy yumağı oluşumu başlar.

Kedilerde tüy yumağı oluşumu belirtileri nelerdir?

Tüy yumağı semptonlarının başında öksürme ve öğürme gelir. Sonrasında ise kusma işlemi ile kediler tüy yumağını vücutlarından dışarı atarlar. Bazı belirtiler ise şu şekildedir;

• Kedilerinizin tüy yumağı çıkaramadığı halde kusma, öksürme veya öğürme varsa,

• Kedilerinizde iştahsızlık söz konusu ise,

• Bilinç kaybı, sürekli uyku hali veya uyuşukluk varsa,

• Kediniz kabızsa,

• İshal sıvı dışkılama yapıyorsa,

Bu semptonlar yaşanıyorsa mutlaka veterineriniz ile iletişime geçmelisiniz. Aksi takdirde kedilerinizin yaşamını tehdit eden tıkanmalar söz konusu olabilir.

Tüy yumağı oluşumunu önlemek için neler yapılabilir;

Düzenli olarak kedilerinizin tüylerini taramanız, ölü tüylerin midede birikmesine engel olabilir.

Tüy yumağı oluşumunu engelleyen özel olarak üretilmiş mamaları kullanabilirsiniz. Bu mamalardaki yüksek lif oranı kedilerinizin tüylerinin daha sağlıklı ve güçlü kalmasını sağlar.

Özel tüy yumağı ürünlerini veya bağırsak için çalıştırıcı laksatif(malt macun) özelliği olan ürünleri kullanabilirsiniz. Bu tarz ürünler tüylerin sindirim sisteminden doğrudan ve kolayca geçmesine yardımcı olacaktır.

Kedilerinizin kendilerini sık sık tırmalamasına engel olabilirsiniz. Bazı kedilerde kompulsif yani takıntılı bir biçimde kendini tırmalama alışkanlığı görülebilir. Bu nedenle dikkatlerini dağıtarak, onları eğlendirecek şeyler yaparak bu durumun önüne geçebilirsiniz..