Kedilerde İshal Belirtileri ve Tedavisi

1 yıl önce eklendi

Kedilerde ishal sindirim sistemi ve boşaltım sisteminin fazla çalışmasıyla meydana gelir. Sıvı dışkılamanın bir çok nedeni olabilir; mama değişimi ve enfeksiyon gibi. İshal kısa süreli veya oldukça uzun sürebilir. Ancak bir veya iki gün süren ishaller kedinizde su yani dehidrasyona yol açabilir..

Kediler neden ishal olurlar?

Kedilerde ishalin bir çok farklı sebebi olabilir bunlardan bazıları ise ;

• Mamalarının değişmesi,

• Süt ve benzeri ürünlerin intoleransı,

• Bayat veya bozulmuş ürünlerin tüketilmesi,

• Alerjik hastalıklar,

• Bakteriyel ve viral enfeksiyon,

• İç parazitler,

• Enflamatuar bağırsak hastalığı,

• Çeşitli ilaçlar gibi .

Kedilerde ishal belirtileri nelerdir?

Eğer kediniz sık aralıklarda tuvaletini yapıyorsa bu en çok karşılaşılan belirtiler arasında yer alır. Diğer ve en önemli belirtiler ise; dışkılama zorlukları ve dışkı içinde görülen kan, şişkinlik, sürekli uyku hali, su kaybı, kusma, ateş, iştahsızlık, sık sık dışkılama ve kilo kaybı şeklinde. Kedinizin dışkısında kan veya siyah renkli bir dışkı mevcut ise bu bağırsak veya iç kanama belirtisi olabilir. Bu gibi durumlarda kedinizi acilen veterinere götürmeniz gerekir.

Kediler ishal olduklarında yapılması gerekenler ve tedavi süreci nelerdir?

Öncelikle kedinizi veterinere götürmeniz daha sağlıklı olacaktır. Bunun dışında ishal olan kedinize 12 ila 24 saat boyunca mama vermemelisiniz. Ancak dehidrasyon söz konusu olduğundan kedinize temiz ve taze su vermeyi ihmal etmemelisiniz. İshal belirtilerine bağlı olarak çeşitli ilaçlar kullanabilirsiniz. Ancak ilaç tedavisi uygulanmadan önce veterinerinize danışmayı unutmayınız..

Kedilerde ishali nasıl önleyebilirsiniz; Süt ve süt ürünlerini kediler sevse bile bu tarz ürünleri onlara vermekten kaçınmalısınız. Ayrıca mama değişikliği yapmak istiyorsanız bunu zamana yayarak ve dikkatlice yapmalısınız.