Kedi ve Köpeklerde Kısırlaştırma!

Bir kediye veya köpeğe bağlanan, bir hayvanı besleme ve barındırma imkânı olan kişiler yoluna gidiyorlar. Böylece hem hayvanlarının çoğalmasını önlemiş hem de başka hayvanlardan mikrop kapmalarını önlemiş oluyorlar.

Peki neden kısırlaştırılıyorlar?

Bir hayvan sevip ona bakmayı isteyebilirsiniz. Fakat bir süre sonra çoğalma gibi durumlarla karşılaştığınız zaman ne yapacağınızı bilemeyebilirsiniz. Çiftleşme durumu dönemsel olarak hayvanın ihtiyacıdır fakat planda olmayan yavrular ve mikrop taşıma olasılığı sebebi ile onların bu durumuna son vermek isteyebilirsiniz. Tabii buna ek olarak maddi durumlarda eklenebilir. Sevdiğiniz hayvanın yavrularını görmek sizi mutlu edebilir. Fakat bunlar büyüdükçe bakımları zorlaşacak ve evinizde hareket alanınız daralacaktır.

Her türlü sağlık sorunları için veterinerlere başvurmak gerekir. Alanında deneyimli ve uzman bir veteriner kliniği kedilerde ve köpeklerde kısırlaştırma işlemini başarıyla yerine getirebilirler.

Kedilerin Kısırlaştırılması

Kedilerle ilgili bilmemiz gereken şey onlarda aidiyet ve aile kavramı olmadığıdır. Siz onu ailenizden görseniz bile onlar sizi bu şekilde görmüyor. Yavruları belirli yaşa geldiğinde, onlarla bile çiftleşebiliyorlar. Seksüel hormonlarının etkisi ile üreme istekleri oldukça artıyor. Bu yüzden kedilerde kısırlaştırma öneriliyor.

Sadece evcil hayvanlar için değil sokak hayvanları için de yapılıyor bu işlem. Evsiz hayvanların sayısını aza indirgemek ve üremelerini kontrol altına almak için.

Kedi kısırlaştırma operasyonu kalıcı, en kısa sürede sonuç veren ve geri dönüşü olmayan bir işlemdir.

Erkek Kedilerin Kısırlaştırılması; Doğumlarının 8-10. ayından itibaren kızgınlık dönemine girerler. Bu dönemdeki kedilerde kısırlaştırma yapılabilir. Fakat böbrek hastalığı riski olduğu için biraz daha beklenmesi önerilir.

Erkek kedinin yumurtalıkları kesilerek alınır ve kordonları bağlanır. Erkeklerde uygulanan işlem, dişilerde uygulanan işleme göre çok daha basittir ve çok daha kısa sürüyor. Operasyon sonrası dikiş bile atılmaz.

Dişi Kedilerin Kısırlaştırılması; Dişi kediler 5. aydan sonra ergenliğe girerler. Bu işlemin kızgınlık döneminden önce yapılması daha faydalıdır. Çiftleşmesini istemiyorsanız, bu dönemden önce kısırlaştırma işlemini yaptırabilirsiniz.

Dişi kedilerde kedi kısırlaştırma operasyonu çok daha zor ve çok daha uzun sürüyor. Çünkü dişi kedilerin yumurtalıklarının ve rahminin tamamının alınması gerekiyor. Kedinin rahminin alınması, sadece doğum yapmasını engeller. Ancak kalan yumurtalıklar tekrar kızgınlık dönemine girmesine neden olur. Bu nedenle operasyonla kedinin hem rahmi hem de yumurtalıkları alınıyor.

• Kediniz kızgınlık belirtileri göstermez.
  • Çiftleşme isteğine bağlı olarak gelişen bazı problemler ortadan kalkar.
  • Dişi kedinizde meme tümörü, rahim, yumurtalık; erkek kedinizde prostat sorunu veya testis kanseri gibi ciddi hastalıklara yakalanma riskleri azaltılmış olur.
  • Plansız ve istenmeyen yavruların önüne geçilmiş olur.
  • Kediniz daha uzun ömürlü ve sağlıklı olurlar.

Köpeklerde Kısırlaştırma

Sağlıklı köpekler yetiştirmek ve sahipsiz köpek nüfusunu azaltmak için yapılan en başarılı ve zararsız uygulama köpek kısırlaştırma işlemidir. Köpeklerin kızgınlık dönemleri 6 aylık periyotlar halinde gerçekleşiyor ve 21 gün sürüyor. Gebelik sürelerinin de ortalama 2 ay olduğu düşünülürse köpeklerin hızla çoğalabildiği bir tablo karşınıza çıkıyor.

Sokak köpeklerinin barınma ve beslenme koşullarını göz önüne aldığınızda hızla artan nüfus hem anne hem yavrular açısından olumsuz sonuçlar doğuracaktır. Kontrolsüz üremenin önlenebilmesi, köpek nüfusunun kontrol altında tutulması ve köpeklerin kalıtsal yolla taşınan hastalıklardan korunması için köpek kısırlaştırma işlemi kaçınılmaz görünüyor.

Köpekler 2 aylık olduktan sonra kısırlaştırma yapılabiliyor. Ama yine de en uygun dönem genellikle 6-9 aylık dönem olduğu kabul ediliyor. Zaman faktörü; ırk, sağlık, hormonal ve beslenme farklılıkları, yaşanılan bölgenin iklimsel koşulları gibi bazı nedenler neticesinde köpeğinizin gelişimi farklılık gösterebilir.

Erkek Köpeklerde Kısırlaştırma; Erkek köpeklerde kısırlaştırma işlemi daha basit ve kolaydır. Erkek köpeklerin, testisleri ve sperm kanalları alınıyor. Cerrahi işlem sonunda anestezinin etkisinin geçmesiyle birlikte taburcu ediliyorlar.

• Köpeğiniz ergenliğe ulaşmadan önce kısırlaştırma işlemini yaparsanız; meme ve prostat kanseri, tümör ve fıtık sorunlarını büyük ölçüde ortadan kaldırıyorsunuz.
  • Rahim enfeksiyonu, rahim kanseri ve yumurtalık kanseri riski ortadan kalkıyor.
  • Dişi köpekler için çok sık rastlanan yalancı gebelik probleminin ve üreme organı enfeksiyonlarının önüne geçiliyor.
  • Köpeğiniz kısırlaştırıldıktan sonra idrar ile bölgesini işaretleme isteği zamanla azalacaktır.
  • Erkek köpeğiniz kısırlaştırıldığı için Testosteron hormonu baskısı yaşamayacaktır. Böylece evden kaçmayacaktır.
  • Kısırlaştırılan dişi köpeğiniz hormonal salgıda bulunmayacağı için erkek köpeklerin rahatsız etme durumu olmayacaktır.
  • Kısırlaştırılan köpekler daha uysal ve sakin yapıda oluyorlar.