Kedi ve Köpeklerde Diş Sağlığı

Kedi ve köpek gibi evcil hayvanlarda hijyeni sağlamak açısından düzenli olarak diş bakımı yapılması oldukça mühimdir. Diş bakımı evcil hayvanların ağız sağlığı için çok önemli olmakla birlikte zaman zaman oluşan ağız kokusu problemine de çözüm olabilmektedir. Diş bakımına özen gösterilmeyen kedi ve köpeklerde diş ve diş eti hastalıkları olabilmekte ve oluşan bakteriler zamanla hayvanın bağışıklık sistemine yerleşerek iç organlara da zarar verebilmektedir. Aslında bu açıdan bakıldığında diş bakımının önemi daha iyi anlaşılmaktadır. Bu nedenle evde ya da bir veteriner hekim yardımı ile evcil hayvanın dişlerinin düzenli olarak bakımının yapılması gereklidir. Eğer evde kendiniz başaramıyorsanız mutlaka bir hekimden yardım alınması ihmal edilmemelidir.

KEDİ VE KÖPEKLERİN DİŞ BAKIMI NASIL YAPILIR?

Kedi ve köpeklerin genel olarak diş fırçalama olayından pek hoşlanmazlar fakat bazı yöntemler ile evde diş bakımlarının daha kolay yapılabilmesi mümkündür. Aslında sahiplenilen evcil hayvan küçük yaşından itibaren diş fırçalamaya alıştırılırsa büyüdüğünde diş bakımı konusunda hiç zorluk çekilmemekte ve diş problemleri de yaşanmamaktadır. Diş bakımı için evcil hayvana özel, ufak, yumuşak ve esnek bir diş fırçası ve balık ya da tavuk aromalı olarak kedi ve köpeklerin dayanamadıkları kokusu olan bir diş macunu veteriner kliniklerinden alınmalıdır. Diş bakımına başlamadan önce evcil hayvan kucağa alınarak rahatlatılmalı ve nazik bir şekilde önce üst sonra da alt çenede bulunan dişler fırçalanmalıdır. Kedi ve köpeklerin diş macunları yenebilir özellikte olduğu için fırçalama işlemi sonrasında ağızlarını çalkalamaya gerek olmamakla birlikte gene de su kabına yönlendirilmesinde yarar olmaktadır.

KEDİ VE KÖPEKLERDE DİŞ BAKIMININ ÖNEMİ

Kedi ve köpeklerin diş bakımı işleminde dikkat edilmediğinde diş eti ya da diş hastalıkları oluşabilmekte ve sorun büyüyüp tehlike oluşturana kadar da fark edilemeyebilmektedir. Bu nedenle rutin olarak veteriner hekime götürülerek kontrollerinin yaptırılması oldukça önemlidir. Diş hastalıklarının iştah azalması, ağız kokusu, diş kaybı, kızarmış ve şişmiş diş etleri, ağza dokunulduğunda ağrı ve kanama gibi belirtileri olmakta ve bu durum da evcil hayvanı çok fazla rahatsız edebilmektedir. Dolayısı ile bu konuda dikkatli ve bilinçli olunması gerekmektedir. Aksi halde bu durum fark edilmez ve bu durum evcil hayvanın genel sağlığına kadar olumsuz yönde etkiler.

Evcil hayvanlarda da tıpkı insanlarda olduğu gibi diş çürümelerinin ve diğer diş sorunlarının oluşmasının mümkün olduğu bilinmektedir. Bundan dolayı diş ile ilgili bir sorunla karşılaşıldığında derhal ilgili veteriner hekime gösterilmesi şart olmaktadır.