Evcil Hayvan Besleyenlerin Temizlik Yöntemleri

2 hafta önce eklendi

Evde hayvan besliyorsanız sorumluluk normal zamandan en az 2 kat daha artacaktır bunların en başında gelen sıkıntı temizlik sorunudur. Öncelikle hayvan beslenen bir evde tüy ve kıl derdi hiç bitmez sürekli temizlik isteyen uğraşlardır. Evde evcil hayvan beslemek son derece keyifli ve bir o kadar da zor bir iştir. Evcil hayvan bakımı, gerektirdiği sorumluluk bilincinin yanı sıra, evde de daha fazla temizlik yapmayı gerektirir. Hayvanların doğası gereği tüyleri eve dağılır ve kendi kokuları ev içinde rahatsız edici olabilir. Evcil hayvan besleyenler için ev temizliği, hayvansız evlere göre daha sık yapılan bir iştir.

Ev temizliği;

Evcil hayvanınızın kürkünü haftalık olarak fırçalayın. Köpek cinsine bağlı olarak da süreci uzatabilir ya da kısaltabilirsiniz. Tüyleri fırçalamanız evinizin temizliği için olduğu kadar kedinizin ya da köpeğinizin sağlığı için de faydalıdır. Onların düzenli olarak fırçalanması kan dolaşımları içinde faydalıdır. Kan dolaşımları hızlanır.

Onları ayda bir kez yıkamak yeterlidir. Onları yıkamak için özel şampuanlardan temin edebilirsiniz. Asla sıcak su ya da insanlar için üretilmiş şampuanlar kullanmayın. Bunlar onların derisine zarar verecek malzemelerdir. Kulakları ve derisi temiz olduğunda evcil hayvanınızın kendine has kokusu da daha az olacaktır. Bu temizliğin düzenli yapılması gereklidir bu hem hayvanınızı hem de sizi çok daha rahat ettirecektir.

Köpekli evin temizliği;

Tuvalet eğitimi olan evcil hayvanlarda bile bazen kazalar meydana gelebiliyor. Böyle bir durumda o bölgeyi temizlemeniz gerekir. Kedinizin ya da köpeğinizin bu noktaya tuvaletini yapmayı alışkanlık haline getirmemesi için sirke ya da deterjan ile bölgeyi tamamen ovmanız gerekmekte. Bu noktada buharlı halı temizleyicisi kullanmamalısınız. Çünkü ısı, kokunun kalıcı olmasına neden olabilir.

Evcil hayvan hijyeni

Köpek ve kedi olan evde temizlik yaparken mama ve su kaplarını ihmal etmeyin. Mama ve su kaplarını sıcak sabunlu suyla yıkayın. Evcil hayvanınızın beslenme alanını mutfağın arka köşesine koyun.

Kedili evin temizliği

Bu hayvanlar için önemli temizlik bölgesi kedi kumudur. Burada bilinmesi gereken püf noktası, kedinize seçenek sunmaktır. Mesela bir kediniz varsa iki tane kedi kumu kutunuz olmasında fayda vardır. Her iki kutuyu da banyo gibi evin tenha bir bölgesine yerleştirin ve karbon hava temizleyici kullanarak bu bölgede koku kalmasının önüne geçin. Kedi kumunu her gün değiştirin. Kokusuz kum kullanın. Kokusuz deterjan ile temizleyin. Kutunun hemen önüne bir paspas koyarsanız, kedinizin ayağında herhangi bir kum kalıntısı kalmadan çıkabilmesini sağlarsınız.

Yatağını Sık Sık Yıkayın

Temizlik maddelerinden bir tanesi de onların yataklarını düzenli olarak yıkamaktır. Çünkü evcil hayvanınızın kokusu kısa sürede yatağına siner. Yıkamayı sıcak su ve kokusuz çamaşır deterjanı ile yapın. Diğerleri onda alerjik reaksiyona sebep olabilir. Bu nedenle yıkama işlemini elinizden geldiğince doğal malzemelerle yapın.